ο Χριστιανός Ορθόδοξος

Μεγάλη Τρίτη !!!

Τροπάριο της Κασσιανής

Τροπάριο της Κασσιανής

Την Μεγάλη Τρίτη γινόμαστε κοινωνοί δύο παραβολών του Κυρίου. Της παραβολής των Μωρών Παρθένων και της παραβολής των Ταλάντων.

Σύμφωνα με την πρώτη, δέκα παρθένες βγήκαν να υποδεχθούν τον Νυμφίο κάποιο βράδυ. Κρατούσαν και οι δέκα από ένα λυχνάρι, όμως μόνο οι πέντε από αυτές είχαν φροντίσει να πάρουν και επιπλέον λάδι, σε περίπτωση που τους χρειαστεί. Αυτές οι πέντε ήταν οι σώφρονες, οι γνωστικές δηλαδή. Ο Νυμφίος άργησε όμως να έρθει και οι δέκα παρθένες κοιμήθηκαν. Αργά την νύχτα, μια φωνή ακούστηκε να λέει: «Ιδού ο Νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυκτός». Τότε αυτές ξύπνησαν και έτρεξαν για να προϋπαντήσουν τον Νυμφίο. Στα λυχνάρια όμως το λάδι είχε καεί. Οι πέντε γνωστικές παρθένες, έβαλαν το επιπλέον λάδι που είχαν προβλέψει να πάρουν μαζί τους και πήγαν να Τον συναντήσουν. Οι υπόλοιπες πέντε όμως, οι Μωρές, οι άμυαλες δηλαδή, έχασαν την ευκαιρία αφού τα λυχνάρια τους ήταν σβηστά. Έτσι είναι, είπε ο Ιησούς, και η Βασιλεία των Ουρανών. Όποιος φροντίσει από πριν για την ψυχή του θα εισέλθει στο Βασίλειο του Νυμφίου.

Η δεύτερη παραβολή, των Ταλάντων, λέει τα εξής: Κάποτε ένας άρχοντας θα πήγαινε ένα μακρινό ταξίδι. Πριν φύγει κάλεσε τους τρεις υπηρέτες του και τους έδωσε μερικά Τάλαντα, χρήματα δηλαδή. Στον πρώτο υπηρέτη έδωσε πέντε τάλαντα. Στον δεύτερο έδωσε δύο ενώ στον τρίτο έδωσε ένα τάλαντο. Όταν γύρισε από το ταξίδι, κάλεσε ξανά τους υπηρέτες του και ζήτησε να του πουν τι είχαν κάνει με τα χρήματα που τους είχε δώσει. Ο πρώτος μετά από σκληρή εργασία είχε καταφέρει να διπλασιάσει το αρχικό ποσόν, και επέστρεψε στον κύριο του δέκα τάλαντα. Το ίδιο είχε κάνει και ο δεύτερος και έτσι κατάφερε να επιστρέψει τέσσερα τάλαντα. Ο τρίτος όλο το διάστημα της απουσίας του κυρίου του, δεν εργάστηκε καθόλου. Και όχι μόνο αυτό αλλά ένιωθε και αδικημένος επειδή είχε πάρει μόνο ένα τάλαντο. Έτσι επιστρέφοντας αυτό το τάλαντο κατηγόρησε τον άρχοντα, για την αδικία που είχε υποστεί. Ο άρχοντας τότε πήρε αυτό το τάλαντο και το έδωσε στον πρώτο μαζί με τα άλλα δέκα. Με την παραβολή αυτή, ο Ιησούς δίδαξε ότι οι άνθρωποι πρέπει να καλλιεργούν τα χαρίσματα που τους δίνει ο Θεός, όχι μόνο για το δικό τους καλό αλλά και για το καλό του συνόλου.

Όλη την Μεγάλη Εβδομάδα, στον εσπερινό της κάθε ημέρας διαβάζεται ο όρθρος της επομένης. Στον εσπερινό της Μεγάλης Τρίτης ακούγεται ένα από τα ωραιότερα τροπάρια της εκκλησιαστικής υμνογραφίας. Το τροπάριο της Κασσιανής. Όπως λέει και το όνομα του, υμνογράφος του τροπαρίου αυτού είναι η Κασσιανή. Μια μοναχή της Βυζαντινής εποχής, προικισμένη με το χάρισμα να γράφει εκπληκτικούς στίχους.

Την ημέρα αυτή συνεχίζονται οι ετοιμασίες για το Άγιο Πάσχα. Συνήθως είναι αφιερωμένη στο καθάρισμα του σπιτιού. Σε λίγες περιοχές της Ελλάδας, την Μεγάλη Τρίτη φτιάχνονται τα πασχαλινά κουλούρια και τσουρέκια, έθιμο που συνήθως γίνεται την Μεγάλη Πέμπτη

από – http://www.matia.gr/7/72/7204/7204_1_6.html

+

+

+

Aμήν


Advertisements

5 Σχόλια

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ιερεύςπτωχής ενορίας που αιτεί μετάθεσην said, on 14/04/2009 at 8:16 πμ

    Κύριε, η εν πολλαίς αμαρτίαις
    περιπεσούσα γυνή,
    την σην αισθομένη θεότητα,
    μυροφόρου αναλαβούσα τάξιν,
    οδυρομένη, μύρα σοι προ
    του ενταφιασμού κομίζει.
    Οίμοι! λέγουσα, ότι νυξ μοι υπάρχει,
    οίστρος ακολασίας,
    ζοφώδης τε και ασέληνος,
    έρως της αμαρτίας.
    Δέξαι μου τας πηγάς των δακρύων,
    ο νεφέλαις διεξάγων
    της θαλάσσης το ύδωρ˙
    κάμφθητί μοι προς τους στεναγμούς της καρδίας,
    ο κλίνας τους ουρανούς, τη αφάτω σου κενώσει.
    Καταφιλήσω τους αχράντους σου πόδας,
    αποσμήξω τούτους δε πάλιν,
    τοις της κεφαλής μου βοστρύχοις˙

    ων εν τω παραδείσω Εύα το δειλινόν, κρότον
    τοις ωσίν ηχηθείσα,
    τω φόβω εκρύβη.

    Αμαρτιών μου τα πλήθη,
    και κριμάτων σου αβύσσους,
    τις εξιχνιάσει, ψυχοσώστα Σωτήρ μου;
    Μη με την σην δούλην παρίδης,
    ο αμέτρητον έχων το έλεος.

  2. Tζίνα Λολομπριντζίτα οδός Φυλής 69 Α said, on 14/04/2009 at 8:21 πμ

    ρε μπούφο παπά, εγώ ήταν να βάλο τιν Κασιανή. Πάλι μπέρδεψες τα μπούτια σου. Εσί θαβαζες τα ηδηόμελα

    «Ο Θεός δεν έδωσε δύο Ευαγγέλια, ένα για τους εγγάμους και άλλο για τους μοναχούς.

    Το Ευαγγέλιο είναι το ίδιο για όλους.

    Ο ΄Αγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης σε μια από τις Κατηχήσεις του γράφει ότι οι μόνες διαφορές στον τρόπο ζωής του εγγάμου πιστού από εκείνον του μοναχού είναι η συζυγική σχέση και η κρεωφαγία.

    ΄Ολα τα άλλα, όπως η αγάπη προς τον Θεό και τον πλησίον, η πίστη και ελπίδα στον Θεό, η υπομονή στις θλίψεις, η ταπεινοφροσύνη, η ελεημοσύνη, η προσευχή, η ανεξικακία, η μετάνοια, η νηστεία, η εγκράτεια κτλ., είναι εντολές του Θεού για όλους ανεξαιρέτως, μοναχούς και λαϊκούς, που επιθυμούν τη σωτηρία τους».
    Σχόλια
    Γέροντος Γερμανού Σταυροβουνιώτη : Πνευματικές συμβουλές.
    Σήμερα, 14 Απριλίου 2009, πριν από 29 λεπτά | ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
    Στα έργα μας, στα λόγια μας, στους λογισμούς μας να φαίνεται η πίστη μας.

    Για να καρποφορήσει η προσευχή πρέπει να στηρίζεται στην πίστη.

    Με την ελπίδα στον θεό φεύγουν οι λογισμοί της απογνώσεως.

    ‘Οσο περισσότερο αγωνίζεσαι να αγαπάς τον Θεό, τόσο περισσότερο Αυτός σου αποκαλύπτεται!

    ‘Οταν φοβούμεθα τον Θεό, τότε ακριβώς είναι που δεν φοβούμεθα, ούτε ανθρώπους, ούτε δαίμονες!

    Η προσευχή σου να πηγάζη μέσα από την καρδιά σου.

    Ψυχρή προσευχή σημαίνει υπερηφάνεια.

    Να ζητής με επιμονή από τον Θεό, να σου δωρήση το χάρισμα της εσωτερικής αυτομεμψίας και ταπείνωσης.

    Συνεχής μετάνοια είναι ο τρόπος της ζωής των Αγίων.

    Οι φιλήδονοι καταντούν και αιρετικοί!

    Η φιληδονία και η φιλοσαρκία ψυχραίνει και εξαφανίζει την αγάπη στον Θεό.

  3. Tζίνα Λολομπριντζίτα οδός Φυλής 69 Α said, on 14/04/2009 at 8:22 πμ

    Μπαρδόν ξέχασα να βάλω ληνξ δια το άλθρον που αντήγραψα
    http://blogs.sch.gr/kantonopou/feed/

  4. Polykarpos said, on 14/04/2009 at 12:14 μμ

    Για να ήταν περθένες, ήταν σίγουρα μωρές….

  5. prkls said, on 14/04/2009 at 7:03 μμ

    Αχ, εποχές….
    Δεν είναι και μικρό πράμα να υπάρχουν δέκα ολάκερες παρθένες…
    Από την άλλη, βέβαια, το να υπάρχουν δέκα ξαναμμένες παρθένες που να περιμένουν τον ίδιο νυμφίο, είναι λιγάκι ανάρμοστο, αλλά ποιός εξ ημών δεν θα ήθελε να είναι στη θέση του συγκεκριμένου νυμφίου?

    Με λίγα λόγια, τεράστια η πνευματική σημασία της παραβολής!


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: