ο Χριστιανός Ορθόδοξος

Η Ταρσώ δεν πάσχει από σχιζοφρένεια. Είναι βέβαιον

Posted in Βίοι Αγίων by or2554 on 18/11/2007

tarso.jpg

 

Η Ταρσώ (ή Ταρασία) Ζαγοραίου γεννήθηκε στις 4 Ιουλίου του έτους 1910, στο χωριό Ρογό, της περιοχής Κορθίου της νήσου Άνδρου. Ήταν η μικρότερη από τα έξι παιδιά της οικογένειάς της.
Οι γονείς της Περικλής και Μαρία, ήσαν Θεοσεβείς και Θεοφοβούμενοι, ιδιαιτέρως δε η μητέρα της. Ίσως την θρησκευτική ζωή της οικογένειας να επηρέασε θετικά συγγενής της μοναχός, ονόματι Γαλακτίων, ο οποίος από το 1898 έμενε σε έναν απόμερο χώρο του σπιτιού τους.
Στο δέκατο τέταρτο έτος της ηλικίας της, άρχισε να εκδηλώνεται ο θρησκευτικός της χαρακτήρας και η διάθεσή της να ασχολείται με τα θεία. Η ίδια ομολογεί και επισημαίνει το χρονικό σημείο της αρχής της ζωής της ευσέβειάς της, λέγοντας κάποια φορά : «εγώ έφυγα από το σπίτι μου 14 χρονών. Τόσα παιδιά παίζαμε έξω από το φούρνο αλλά ήρθε ο αξιωματικός (ο άγγελος) και εμένα διάλεξε. Με πήρα στην αγκαλιά του και που με πήγε δεν ξέρω. Έπαθα αλλοίωση».
Η μακαρία Ταρσώ διέβλεψε, χάριτι Θεού, τα δικά της μέτρα και έτσι διάλεξε το δικό της δρόμο, τη δική της οδό προς την Βασιλεία του Θεού, την οδό της σαλότητας διά Χριστόν.
– «Εμείς είμαστε αμαρτωλοί, τι σχέση μπορούμε να έχουμε με τους αγίους;».
Η μακαρία Ταρσώ είχε άλλη λογική. Ξεκίνησε τον ασκητικό της αγώνα με την απόφαση ενός θανάτου, του θανάτου του εαυτού της. Συχνά έλεγε, όταν δε μιλούσε με σαλότητα :
– «Στον τόπο τούτο μ’ έφερε μια νεκροφόρα. Να, εδώ από κάτω μ’ έφερε» (και έδειχνε το χώμα).
Το οικογενειακό της περιβάλλον δεν ήταν φυσικά ικανό να αντιληφθεί τον υψηλό στόχο της, που εφαίνετο αφύσικος για μια τόσο μορφωμένη και ιδιαιτέρα όμορφη κόρη.
Eίχε ανησυχήσει τους οικείους της, και το 1942 «την πήγαν με το ζόρι» στους ψυχιάτρους. Και εκείνοι διέγνωσαν «σχιζοφρένεια».. Έκαναν δύο τρύπες στο κρανίο της, στην θέση των κροτάφων, δεξιά και αριστερά, αλλά χωρίς κανένα «θεραπευτικό» αποτέλεσμα, ούτε εξάλλου βλαπτικό των διανοητικών και ψυχικών της λειτουργιών. Πάντως με την χειρουργική αυτή ψυχιατρική επέμβαση, η Ταρσώ χαρακτηρίστηκε «επίσημα» ως τρελή. Επέτρεψε ο Θεός να φθάσει σε μια πολύ ταπεινωτική, για τους πολλούς, κατάσταση, η οποία εντούτοις συνυπολογίζεται οπωσδήποτε στην εκούσια και ακούσια γενικώς άσκηση, στην οποία την οδήγησε ο Θεός για να τον δοξάσει από το υψηλό πνευματικό βάθρο της έσχατης, κατά κόσμο, ταπεινώσεως της διά Χριστόν Σαλότητας.


Η Ταρσώ είχε ήδη λάβει Πνεύμα Θεού, προ του πειρασμού του ψυχιατρείου,
και εφόσον ο Ίδιος την είχε εισάγει στο μεγαλειώδες και ειδικό αυτό αγώνισμα της δι’ Αυτόν σαλότητος, ώφειλε να τον ακολουθήσει, αίροντας τον Σταυρό Του, ο οποίος είναι «Ιουδαίοις μεν σκάνδαλον, Έλλησι δε μωρία» (Α’ Κορ. α’, 23).
Η μητέρα της Ταρσώς ακολουθούσε το παλαιό ημερολόγιο και είχε κάποια σχέση με την Ι. Μονή Παναγίας Πευκοβουνογιατρίσσης, στην Κερατέα. Εκείνη την εποχή, που η Ταρσώ εθεωρείτο άρρωστη, με ψυχιατρική βεβαίωση (!), κυκλοφορούσε η φήμη ότι ο Ματθαίος, κτήτωρ και επίσκοπος της Μονής, έκανε θαύματα και ιδιαιτέρως θεραπείες. Για το λόγο αυτό η μητέρα της Ταρσώς σκέφτηκε να συνοδεύσει την κόρη της και να φιλοξενηθούν για κάποιο διάστημα στη Μονή, μήπως γίνει το θαύμα και «θεραπευθεί» η Ταρσώ. Έτσι κάποια μέρα του 1949, την πήρε, απογοητευμένη από κάθε ανθρώπινη βοήθεια και την έφερε, χωρίς να το γνωρίζει, στο οριστικό στάδιο της αθλήσεώς της. Φαίνεται ότι εκεί έμειναν περίπου τρεις μήνες, χωρίς όμως το αποτέλεσμα που έλπιζαν και επιθυμούσαν. Έτσι, η μητέρα της Ταρσώς απεφάσισε να την πάρει να γυρίσουν στο σπίτι τους. Η Ταρσώ όμως δεν ήθελε να φύγει από το Μοναστήρι με κανένα τρόπο. Γι’ αυτό παρακάλεσε η μητέρα της να την φιλοξενήσουν για κάποιο ακόμα διάστημα. Το διάστημα αυτό ήταν τελικά όλη της η ζωή.
Σαλή διά Χριστόν, δηλαδή, ολόκληρη, με την ψυχή και το σώμα, με την καρδιά και το λογικό της, δοσμένη στον Σωτήρα Χριστό και το γνώριζε από μικρή.

διαβάστε περισσότερα στο ευσεβές DailyGreece

Advertisements

7 Σχόλια

Subscribe to comments with RSS.

  1. akamas said, on 18/11/2007 at 1:58 μμ

    Δηλαδή ο Χριστός σας θέλει τρελλούς γύρω του; Με τους γνωστικούς δεν τα βγάζει πέρα;

  2. god1 said, on 18/11/2007 at 3:13 μμ

    to akamas:

    απευθύνεται σε σένα και σ ολους τους τρελλούς. Κατάλαβες τώρα τι σε σπρώχνει σ αυτό το site, η μεγάλη τρέλλα που κουβαλάς. Οταν βάλεις λίγο μυαλό θα σοβαρευτείς.

  3. god1 said, on 18/11/2007 at 3:16 μμ

    to akamas:

    Για υτγό κι εσύ σαν τρελλός έρχεσαι συχνά στο site.
    κατάλαβες τώρα τι σε σπρώχνει σ αυτό το site. Η μεγάλη τρελλάρα σου. Οταν βάλεις λίγο μυαλό θα σοβαρευτείς.

  4. micromouse said, on 18/11/2007 at 4:21 μμ

    Απορία 1η
    Για τους σαλούς χρησιμοποιείται η βρεγμένη σανίδα όπως γινόταν παλιότερα στα μοναστήρια-ψυχοθεραπευτήρια.
    Απορία 2η
    Για τους υπάρχουν κρίκοι στα μοναστήρια-δεσμωτήρια

  5. Ιεροδιάκονος Αυνάν said, on 18/11/2007 at 8:06 μμ

    Χαίρε η εν Χριστώ καλλονή, χαίρε η ωραιότης της παρθενίας, χαίρε νύμφη Χριστού, Ταρσώ ανύμφευτη.

  6. Μητροπολίτης Ζωζώ said, on 18/11/2007 at 10:40 μμ

    Αδελφέ Ορθόδοξε, θα γνωρίζετε πως οβίος της οσίας μητρός Ταρσούς, έχει συγγραφεί από τον θεσπέσιον συγγραφέα καθηγητήν Κορναράκην.

    Συγγραφέας: Κορναράκης. Ιωάννης Κ.
    Εκδοτικός οίκος: Ιερόν Κελλίον Αγίου Νικολάου Μπουραζέρη
    Ετος Εκδοσης: 2004
    Σελίδες: 240
    Προηγούμενη τιμή: €10,40
    Τιμή florasfun €9,36
    Κερδίζετε : €1,04 -10%

    Η θεία χάρις που τόσο επλούτισε την δια Χριστόν σαλή ασκήτρια Ταρσώ. επληροφόρησε και τις καρδιές των πιστών με αποτέλεσμα να σπεύσουν. κινούμενοι από θείον πόθο να γευθούν από τους πνευματικούς καρπούς των υπέρ φύσιν αγώνων της και έτσι η πρώτη έκδοσις του βιβλίου να εξαντληθεί εντός σαράντα ημερών. Παράλληλα. η κυκλοφορία του έγινε αφορμή να εμφανισθούν άνθρωποι που διέθεταν αρκετά στοιχεία για την ζωή και τα θαυμαστά της κατορθώματα και να απαρτισθεί μία νέα. δεύτερη έκδοσις με κάπως διαφορετική δομή. εμπλουτισμένη με τα σημαντικώτερα από αυτά. […] (από τον πρόλογο της Β΄ έκδοσης)

  7. Koυφάκης Δημήτριος said, on 21/04/2009 at 12:46 μμ

    Δε γνωρίζω τημ περίπτωση της Ταρσους, ούτε κλινικά ως εκ τούτου μπορώ να υποθέσω κάτι…
    Από την άλλη όμως ας μη μας διαφεύγει ότι ο Παναγιώτης Μπασιάκος από τη Κεφαλονιά, εμφάνισε ψυχιατρικά σημεία, πέρα από τη χαρισματική του ζωή και πέρα από την ερμηνεία των συμπτωμάτων αυτών, ως σταλμένα δηλαδή από το Θεό σε αυτόν, για να τον κρατάνε σε ταπείνωση…
    Τέλος ο κύριος Κορναράκης είναι επικίνδυνος να ομιλεί δια τα ψυχιατρικά, καθότι μη ψυχίατρος. Ούτε επίσης να κατασκευάζει νομοτέλειες ότι αναγκαία συνθήκη κάθε ψυχιατρικού συπτώματος είναι η αμαρτία, διότι ακυρώνεται και θεολογικά με αφορμή την περίπτωση του Μπασιάκου. Διότι δια να έχεις χαρισματική ζωή υπό του Αγίου Πνεύματος πρέπει να έχεις περάσει το στάδιο της κάθαρσης των αμαρτιών…


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: