ο Χριστιανός Ορθόδοξος

H «ακέραιη» και «άφθαρτη» κατάσταση του λειψάνου του ιερομόναχου Βησσαρίωνος

Posted in προσευχές, Βίοι Αγίων, διδαχές, ζωή by or2554 on 25/10/2007

Η τιμή των ιερών λειψάνων στην ορθόδοξη εκκλησία. Απάντηση στους πολέμιους και αρνητές
30.03.2006

Με αφορμή την εύρεση σε «ακέραιη» και «άφθαρτη» κατάσταση του λειψάνου του ιερομόναχου Βησσαρίωνος στην ιερά μονή Αγάθωνος της ιεράς μητροπόλεως Φθιώτιδος. Η θεολογική προσέγγιση του φαινομένου.
Γράφει ο θεολόγοςεκκλησιαστικός ιστορικόςνομικός Ιωάννης Ελ. Σιδηράς

Στους τρείς πρώτους αιώνες οι χριστιανοί, εκδηλώνοντας τον σεβασμό τους προς τα ιερά λείψανα, χαρακτήριζαν αυτά «τιμιώτερα λίθων πολυτελών», γι’ αυτό κατέβαλλαν κάθε προσπάθεια να τα αποκτήσουν από τα χέρια των διωκτών και στη συνέχεια να τα εναποθέσουν σε «επιτήδειο τόπο», όπου και εγένοντο αντικείμενο ιδιαίτερης τιμής και όχι λατρείας, η οποία ανήκει μόνο στον Τριαδικό Θεό.

Πριν από τον τέταρτο αιώνα οι χριστιανοί τιμούσαν τα λείψανα των μαρτύρων του Χριστού διότι ανήκαν σε πρόσωπα «χριστοφόρα», «θεοφόρα» και «πνευματοφόρα». Η βεβαία πίστη των χριστιανών ότι τα ιερά λείψανα των αγίων διαθέτουν υπερφυσικές δυνάμεις και μπορούν με αυτά να διενεργούνται θαύματα, εμφανίζεται περισσότερο στον τέταρτο αιώνα.

Ένα από τα πολλά ιδιαίτερα «ιδιώματα» των αγίων ανδρών και γυναικών της ορθοδόξου Εκκλησίας μας είναι: α) Η «ακεραιότητα» και «αφθαρσία» του ιερού σκηνώματός του, το οποίο παρά την φυσική ταφή δεν αποσυντίθεται, ουδέ φθείρεται από το πέρασμα του χρόνου. Η άκτιστη και αχειροποίητη ενέργεια του Τριαδικού Θεού «ενοικεί» και «σκηνώνει» στο ανθρώπινο σαρκικό σώμα και το διατηρεί αλώβητο και άφθαρτο ως «σημείο» (ένδειξη, απόδειξη) της θείας παρεμβολής που αίρει και υπερνικά τους φυσικούς νόμους.

Είναι το «σημείο» της «ευδοκίας» και «ευαρέσκειας» του Τριαδικού Θεού προς τον συγκεκριμένο άνθρωπο, ο οποίος έζησε την επίγεια ζωή του «εν Χριστώ» και κατέστη με την άκτιστη ενέργεια της Τριαδικής Θεότητος άφθαρτος, ακέραιος, αλώβητος, «χριστοφόρος», «θεοφόρος» και «πνευματοφόρος», και ταύτα πάντα προς ενίσχυση της χλιαρής και ασθενικής πίστεως των ανθρώπων.

Τα κριτήρια της επιλογής του συγκεκριμένου κάθε φορά αγίου ή της αγίας, των οποίων το ιερό λείψανο παραμένει «υπέρ φύσιν» άφθαρτο, ακέραιο και αλώβητο, παρά την δύναμη του πανδαμάτορα χρόνου, είναι του Θεού και όχι των ανθρώπων, που κρίνουν τα πάντα με το υποδεκάμετρο της λογικής και του ορθολογισμού, αφού προηγουμένως έχουν εξορίσει από την ζωή τους και την σκέψη τους τον Θεό δημιουργό τους και την πίστη τους προς Αυτόν ως προσωπική, εσωτερική, βιωματική εμπειρία και σχέση ελεύθερη και αβίαστη, ως έκφραση αληθούς αγάπης υιού και θυγατέρας προς τον πατέρα Θεό.

Και το ότι τα κριτήρια για την αφθαρσία και την ακεραιότητα κάποιου ιερού λειψάνου είναι αποκλειστικώς του Θεού και όχι ημών των ανθρώπων, αποδεικνύεται και εκ του γεγονότος ότι δεν παραμένουν άφθαρτα και ακέραια τα λείψανα όλων των αγίων της Εκκλησίας μας, αλλά μόνον ορισμένων έξ αυτών.

Τούτο δεν σημαίνει βέβαια ότι οι αγίοι των οποίων το σώμα δεν σώζεται άφθαρτο και ακέραιο είναι δευτέρας κατηγορίας, αλλά ότι ο παντοδύναμος Θεός είναι εκείνος και μόνον εκείνος, ο οποίος επιλέγει πότε και σε ποιον άγιο ή αγία θα εμφανιστεί το «σημείο» της αφθαρσίας και ακεραιότητος του λειψάνου τους.

Ένα άλλο «υπέρ φύσιν» ιδιαίτερο «ιδίωμα» (β) των ιερών λειψάνων των αγίων της Εκκλησίας μας είναι και αυτό της «μυροβλυσίας» (έκβλυση μύρου), αλλά και της «ευωδίας» τους. Και πάλι η επιλογή του αγίου προσώπου στο οποίο εμφανίζεται τούτο το «θεϊκό σημείο», που είναι «υπέρ φύσιν» φαινόμενο, ανήκει αποκλειστικώς και μόνον στον Τριαδικό Θεό.

Αίρονται και πάλι οι φυσικοί νόμοι κατά τρόπο ανεξήγητο και θαυμαστό, οπότε έχουμε το «σημείο» της «μυροβλυσίας» και της «ευωδίας», είτε από άφθαρτα και ακέραια λείψανα, είτε από τα οστά (άνευ σάρκας) των αγίων, όπως συμβαίνει με το μυρόβλυτο λείψανο (εκ των οστών) του μεγαλομάρτυρος Αγίου Δημητρίου του Μυροβλύτου. Το αξιοθαύμαστο είναι ότι έχουμε το «σημείο» της «μυροβλυσίας» ακόμη και από τον τάφο, στον οποίο είχε ταφεί ο Άγιος και μάρτυρας της Εκκλησίας Δημήτριος.

Όλοι οι άγιοι, άνδρες και γυναίκες, που μυροβλύζουν, ονομάζονται «μυροβλύτες» και οι πλέον γνωστοί είναι οι Άγιοι: Δημήτριος, Νείλος, Συμεών Νεμάνια, Νεομάρτυρας Αγαθάγγελος ο Εσφιγμενίτης, όσιος Σεραφείμ του Σάρωφ κ.ά. Οι δε Άγιοι που μέχρι και σήμερα έχουν άφθαρτο και ακέραιο το λείψανό τους είναι: Ο Άγιος Σπυρίδων, ο Άγιος Ιωάννης ο Ρώσος, ο Άγιος Διονύσιος, ο Άγιος Γεράσιμος κ.ά.

Όσον αφορά την θεολογική προσέγγιση του «σημείου» της «μυροβλοσίας» και της «ευωδίας» των ιερών λειψάνων των Αγίων της Εκκλησίας μας, πρέπει ν’ αναφέρουμε ότι η πίστη των χριστιανών για την «μυροβλυσία» και την «ευωδία» των ιερών λειψάνων των αγίων είναι φαινόμενο της παλαιοχριστιανικής εποχής.

Στην αρχαία εκκλησία των πρώτων χριστιανικών αιώνων οι χριστιανοί πίστευαν ότι τα σώματα των ομολογητών και των μαρτύρων ανέδιδαν ευχάριστη και ιδιαίτερα χαρακτηριστική ευωδία. Για παράδειγμα, αναφέρεται ότι όσοι ήταν παρόντες την ώρα του μαρτυρίου του Αγίου Πολυκάρπου αντελήφθησαν αμέσως μετά την ρίψη του μάρτυρος στη φωτιά μια ευωδιά, ωσάν να επρόκειτο για λιβανωτό άνεμο τιμίων αρωμάτων.

Η ευωδία των αγίων χαρακτηρίζεται ως «ευωδία Χριστού», αφού ο Χριστός είναι η «τελεία ευωδία», αλλά και η ευωδία του Αγίου Πνεύματος. Από τον Ιησού Χριστό και το Πανάγιο Πνεύμα αναδίδεται «οσμή αφθαρσίας».

Η δε ευωδία που ανέδιδαν οι μάρτυρες και οι άγιοι, όπως και η θαυματουργική δύναμη των λειψάνων τους, δεν είναι ιδιότητα δική τους, αλλά ιδιότητα της θείας δυνάμεως που «ενοικεί» σε αυτούς. Είναι η ευωδία του Αναστάντος Χριστού, η οσμή του Παναγίου Πνεύματος, το άρωμα της αθανασίας, που επισφράγιζε «τον άθλον των μαρτύρων». Τα λείψανα των μαρτύρων είναι άσπιλα, αμόλυντα, ακηλίδωτα, άχραντα όργανα της πνευματοφόρου ψυχής του κάθε μάρτυρος ή αγίου.

Στο σημείο τούτο πρέπει με έμφαση να υπογραμμίσουμε ότι, όπως τις εικόνες των αγίων, έτσι και τα ιερά λείψανα δεν τα λατρεύουμε, αφού η λατρεία ανήκει αποκλειστικά στον Τριαδικό Θεό, αλλά τα τιμούμε και τα προσκυνούμε. Η δε τιμή και προσκύνηση, κατά τον Άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό «διαβαίνει επί το πρωτότυπον», που είναι αυτός καθ’ εαυτός ο συγκεκριμένος κάθε φορά άγιος ή μάρτυρας, το ιερό πρόσωπο του Αγίου.

Τέλος, επειδή κατά την ορθόδοξη θεολογική διδασκαλία η «θέωση» των αγίων δεν αναφέρεται μόνο στην ψυχή, αλλά σ’ όλο τον άνθρωπο, στον οποίο «ενοικεί» η άκτιστη ενέργεια (χάρη) του Θεού και επεκτείνεται και στα ιερά λείψανά του, ας δούμε τι λέγει ο άγιος Συμεών ο νέος θεολόγος: «Η ψυχή που καταξιώθηκε να γίνει μέτοχος της θείας χάριτος, επειδή αγιάστηκε, εξ’ ανάγκης ακολουθεί να αγιάζει όλον της το κορμί, διότι αυτή είναι που συγκρατεί όλον της το κορμί με το να ευρίσκεται σε όλα τα μέρη.

Δια τούτο και η χάρις του Αγίου Πνεύματος, καθώς οικειοποιείται την ψυχή, έτσι οικειοποιείται και το κορμί της. Όμως έως ότου η ψυχή ευρίσκεται μαζί με το κορμί, το Πανάγιο Πνεύμα δεν μεταφέρει στην δική του δόξα καθολικά όλον το κορμί τους, διότι είναι ανάγκη να δείξει το θέλημά της η ψυχή έως του τέλους της ζωής αυτής, εάν δηλαδή ακολουθεί η ψυχή καθώς πρέπει την χάρη αυτή του αγίου Πνεύματος.

Αλλά όταν έλθει το τέλος και χωρίσει η ψυχή από το κορμί, τότε πλέον με την παύση του αγώνος, την νίκη της ψυχής και την αναχώρησή της από το κορμί με τον στέφανο της αφθαρσίας, η χάρις του αγίου Πνεύματος οικειοποιείται και αγιάζει καθολικά όλον το κορμί της ψυχής αυτής και για τον λόγο αυτό τότε τα γυμνά οστά και λείψανα των αγίων εκβλύζουν ιάματα και θεραπεύουν κάθε ασθένεια.

Όταν η ψυχή χωρίσει από το κορμί με τον θάνατο, τότε αυτό απομένει μοναχό χωρίς ψυχή και η θεότητα φανερώνει στους ανθρώπους την θεία ενέργεια με τα θαύματα… Επειδή και τα δύο, η ψυχή και το κορμί, ελύθησαν από κάθε ανάγκη και πειρασμό… και γι’ αυτό ενεργείται και στο ένα και στο άλλο η θεία χάρις χωρίς κανένα εμπόδιο… και τα δύο οικειοποιήθηκε η θεότητα λόγω της θεοπρεπούς πολιτείας που εφάρμοσαν στον κόσμο τούτο, όταν ήταν μαζί και τα δύο. Στον δε καιρό της κοινής Αναστάσεως παίρνει και το κορμί την αφθαρσία, την οποία εχάρισε ο θεός στην ψυχή, που αγιάστηκε».

Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω, εάν είναι ή δεν είναι «σημείο» της αγιότητος του μοναχού Βησσαρίωνος η εύρεση «ακεραίου» και «αφθάρτου» του σκηνώματός του, θα το αποδείξει ο χρόνος, η κοινή συνείδηση του πληρώματος της Εκκλησίας, του πιστού λαού και η ίδια η Εκκλησία του Χριστού με την τελική και οριστική συνοδική απόφαση του οικουμενικού μας πατριαρχείου. Ας περιμένουμε
30.03.2006
http://www.xronos.gr/articles/detail.php?ID=27775

Advertisements

19 Σχόλια

Subscribe to comments with RSS.

  1. ΤΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ; said, on 25/10/2007 at 3:18 μμ

    ΤΩΡΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΙ ΘΕΣ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ; ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ;ΘΕΣ ΝΑ ΠΑΡΑΣΥΡΕΙΣ ΑΝΥΠΟΨΙΑΣΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΑΓΙΔΑ ΣΟΥ ΟΤΙ ΤΑΧΑ ΕΙΣΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ;ΟΤΙ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΕΙΝΑΙ ΝΕΚΡΟΦΙΛΟΙ;ΜΑ ΠΕΤΥΧΑΙΝΕΙΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ.ΔΙΑΔΙΔΕΙΣ ΕΝΑ ΘΑΥΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΓΚΡΙΤΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΔΕΝ ΕΔΩΣΑΝ ΟΥΔΕΜΙΑ ΛΟΓΙΚΟΦΑΝΗ ΕΞΗΓΗΣΗ.ΤΟ ΣΚΗΝΩΜΑ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΛΕΙΨΑΝΟ ΑΛΗΘΙΝΟ.ΚΑΠΟΤΕ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ Η ΔΥΤΙΚΗ-Η ΜΑΛΛΟΝ ΜΟΝΟΝ ΑΥΤΗ-ΚΑΤΗΓΟΡΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΝ ΜΕΣΑΙΩΝΙΣΜΟ.ΤΩΡΑ ΚΑΘΕ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΕΙ ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΕΣΑΙΩΝΙΣΤΕΣ.ΟΙ ΤΥΡΑΝΝΟΙ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΤΕΣ.ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΩΝΕ ΝΑ ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΑΦΟΔΕΥΟΥΝ ΝΑ ΑΝΑΠΑΡΑΓΟΝΤΑΙ.ΚΑΜΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ Ή ΤΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΝΟΙΑ.ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΟΡΘΟ ΛΟΓΟ ΤΟ ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΝ ΓΙΑ ΥΠΟΠΤΟ ΚΑΙ ΜΥΣΑΡΟ.ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΕΙΓΜΑ ΔΥΣΤΥΧΙΣΜΕΝΟΥ ΕΛΛΕΙΝΟΥ ΠΡΟΚΑΤΕΙΛΗΜΜΕΝΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.ΙΔΟΥ ΣΗΜΕΙΟΝ! ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΑΝ ΚΑΙ ΕΜΑΣ ΕΖΗΣΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΟΝ ΑΝΤΑΜΟΙΨΕ ΜΕ ΑΦΘΑΡΣΙΑ.ΒΕΒΑΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΘΑ ΠΡΟΤΙΜΟΥΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΤΑΝ ΠΟΤΕ ΤΟ ΑΓΙΟ ΣΚΗΝΩΜΑ.ΠΡΩΤΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΥΧΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΑΝΤΙΦΡΟΝΟΥΝΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΘΕΩΝ.ΔΕΥΤΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΚΗΝΩΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΕΓΟΜΕΝΟΥΣ»ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ».ΚΑΛΥΤΕΡΑ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΜΗ ΜΑΣ ΕΔΕΙΧΝΕ ΤΕΤΟΙΑ ΣΗΜΕΙΑ.ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΑΞΙΟΙ ΤΕΤΟΙΩΝ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ ΕΠΕΙΔΗ…ΝΑΙ !ΞΕΠΕΡΑΣΑΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ ΓΙΝΑΜΕ ΘΕΟΙ ΚΑΙ ΥΠΕΡΘΕΟΙ ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΠΑΝΘΡΩΠΟΙ.

  2. Loucas said, on 25/10/2007 at 3:24 μμ

    NOMIZW OTI O «ΤΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ;» EXEI DIKIO…DEN EIMASTE AXIOI NA DOUME KATAMATA THN ALHTHEIA KAI ORISMENOI SAN TON «OTHODOXO» TO EKMETALEVONTE…

    FTAIEI OMWS KAI H EKKLHSIA ME TA TOSA THS SKANDALA!!!!

  3. Σέρφερ said, on 25/10/2007 at 6:13 μμ

    Δήτε τι διάβασα στην άθεη σελίδα κάποιου που λέγετε Ροϊδις. Είναι ψευδόνυμο που το είχε κάποιος συγραφέας της Τουρκοκρατίας.

    on 15 May 2007 at 2:31 pm12 Λασκαράτος
    Το ρομάντζο του αγίου Βησσαρίωνος βρυκόλακος της μονής Αγάθωνα.

    Aυτό που πέρασε δυστυχώς απαρατήρητο χάρις στην ιερή συνωμοσία σιωπής των ιδιωτικών καναλιών, είναι η αποκάλυψη από την κουτσομπόλα Εσπρέσσο (6.3.2007) του βίου του Βησσαρίωνα, αποκάλυψη με ιδιαίτερη αξία αφού η φυλλάδα αυτή υπήρξε αρχικά ο πολιορκητικός κριός της αγιοποίησης του βρωμερου λείψανου. Εν ολίγοις, ο Βησσαρίων εφημέριος (1945-1957) του χωριού Καππαδοκικό Καρδίτσας φεύγει κακήν κακώς όταν συλλαμβάνεται επ’αυτοφόρω με τον δάσκαλο του χωριού σε στάσεις που θα έκαναν ακόμη και ελληνορθόδοξο μητροπολίτη να σοκαριστεί. Στην άτακτη αναχώρησή του με τον φίλο του συναποκομίζει ευάριθμα πολύτιμα σκεύη και κειμήλια των προσφύγων (1922) χωρικών. Η αξιοποίησή τους του αποδίδει διαμέρισμα στην Αθήνα όπου στεγάζεται με το δάσκαλο. Οι καυγάδες του ζευγαριού και το μοιραίο λάθος να γραφτεί το διαμέρισμα στο όνομα του παιδαγωγού και όχι του ιερέα του Υψίστου, οδηγούν τα βήματα του ανέστιου και άνεργου Βησαρίωνα στην μονή Αγάθωνα όπου πεθαίνοντας μουμιοποιείται σαν μαμούθ της Σιβηρίας. Τα υπόλοιπα γνωστά.

  4. makis said, on 25/10/2007 at 7:00 μμ

    Ξουτ νεκρόφιλοι!

    1. Ο αυθεντικός Ροΐδης (1836-1904) δεν έζησε επί τουρκοκρατίας.
    2. Ευάριθμα σημαίνει ολιγάριθμα.

  5. foufoutos said, on 25/10/2007 at 7:05 μμ

    @ΤΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ;

    παπάς είσαι και αγράμματος, αλλιώς δεν θα έβγαζες τέτοιο μίσος κατά του ορθολογισμού που έχει βελτιώσει με την επιστήμη τη ζωή των ανθρώπων αλλά σάς μειώνει τις εισπράξεις. Βέβαια, ο καραγκιόζης μητροπολίτης της Λαμίας έβγαλε 2-2,5 δισεκ. δραχμές από το πτώμα, αλλά εσείς οι παρατρεχάμενοί του το πολύ πολύ να γλείψετε κανένα καλαμάκι πορτοκαλάδας.

  6. ΤΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ; said, on 25/10/2007 at 7:25 μμ

    ΔΕΝ ΣΑΣ ΜΙΣΩ ΣΑΣ ΛΥΠΑΜΑΙ………..ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΠΑΣ:ΣΕ ΒΟΛΕΥΕΙ ΑΥΤΟ Ε;

  7. ΤΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ; said, on 25/10/2007 at 7:26 μμ

    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΧΩ ΔΥΟ ΠΤΥΧΙΑ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ.ΕΣΥ;

  8. foufoutos said, on 25/10/2007 at 8:33 μμ

    Ξέρω πολύ καλά πώς τα πήρες τα πτυχία σου. Όταν τις καθημερινές πιστεύεις ότι η γη γυρνάει γύρω από τον ήλιο και την Κυριακή πιστεύεις το αντίθετο, μάλλον με μέσον και βράδυ πήρες τα πτυχία θετικών επιστημών. Αποστήθισες ιστορίες και αντέγραψες εξισώσεις από το γείτονα για να τα πάρεις. Ανάλογη θα είναι και η πορεία σου στη ζωή! Και να λυπάσαι τον εαυτό σου για τη σχιζοφρένεια στην οποία ζεις… τραγόπαπα!

  9. ΤΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ; said, on 25/10/2007 at 8:43 μμ

    KAΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕ ΠΑΠΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΩ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΑΠΟΨΗ ΑΠΟ ΣΕΝΑ;ΤΙ ΔΟΓΜΑΤΙΣΜΟΣ ΘΕΕ! ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΝ ΣΟΥ ΒΟΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ ΝΕΑΡΕ.

  10. ΤΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ; said, on 25/10/2007 at 8:46 μμ

    ΕΧΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΟΜΩΣ.ΕΥΓΕ!

  11. Άθεος said, on 25/10/2007 at 10:10 μμ

    ΤΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ
    Διάβασες το ρομάντζο του Βησσαρίωνα που αντέγραψε ο αφελής Σέρφερ; Ποιά είναι η γνώμη σου για το φλερτάκι του με τον δάσκαλο και για την αρχαιοκαπηλία;

  12. Άθεος said, on 25/10/2007 at 10:11 μμ

    Να μην το ξεχάσω. Σέρφερ, είσαι ανορθόγραφος και βλάκας, αλλά το κειμενάκι που αντέγραψες ήταν διαφωτιστικό.

  13. micromouse said, on 25/10/2007 at 11:06 μμ

    Ρε φίλε γιατί συγχέεις το υπέρ την φύση με το παραφύση. Δεν βρίσκεσαι σε μοναστήρι

  14. micromouse said, on 25/10/2007 at 11:09 μμ

    Ρε φίλε για συγχέεις το υπέρ την φύση με το παραφύση

  15. Εξαίρετο άρθρο Αδερφέ Ορθόδοξε (μην παραλείψετε να μας αποκαλύψετε το πραγματικό σας όνομα ώστε να σας ευχηθούμε στην αντίστοιχη εορτή)! Αν μου επιτρέπετε, θα ήθελα να προσθέσω δυο σημεία:

    *Τούτο δεν σημαίνει βέβαια ότι οι αγίοι των οποίων το σώμα δεν σώζεται άφθαρτο και ακέραιο είναι δευτέρας κατηγορίας, αλλά ότι ο παντοδύναμος Θεός είναι εκείνος και μόνον εκείνος, ο οποίος επιλέγει πότε και σε ποιον άγιο ή αγία θα εμφανιστεί το «σημείο» της αφθαρσίας και ακεραιότητος του λειψάνου τους.*

    Μάλιστα, είναι τέτοια η διακριτική ικανότης του Παντοδυνάμου, ώστε να ημπορεί να επιλέξει το συγκεκριμένο σημείο του σώματος όπερ διακρίθει για την αγιότητά του. Σας θυμίζω την πρόσφατη περίπτωση της δεξιάς του Αγίου Σπυρίδωνα.

    *Για παράδειγμα, αναφέρεται ότι όσοι ήταν παρόντες την ώρα του μαρτυρίου του Αγίου Πολυκάρπου αντελήφθησαν αμέσως μετά την ρίψη του μάρτυρος στη φωτιά μια ευωδιά, ωσάν να επρόκειτο για λιβανωτό άνεμο τιμίων αρωμάτων.*

    Λιγότερη γνωστή περίπτωση είναι αυτή του Μεγαλομάρτυρος Μαυρικίου, όστις απεφάσισε να προσηλυτίσει τους ιθαγενείς της καρδιάς της Αφρικής. Πέφτων δε στα χέρια ιδιαιτέρας πολεμοχαρούς και αντιχρίστου φυλής, και σιγοψηθείσας πάνω από φωτιά, σπάνια ευωδία κατέκλησεν το χωριό. Όταν δε, ο φύλαρχος εδοκίμασεν το ψημένον σκήνωμα του Αγίου, αναφώνησεν «αυτό έχει γεύση κοτόπουλου»! Έντρομοι οι ιθαγενείς κατάλαβαν το θάμα που συντελέστηκε, καθώς και το μέγεθος της αμαρτίας που εξετέλεσαν (η ημέρα ήτο Τετάρτη, άρα η κατανάλωση κρέατος απαγορεύετο). Σύσσωμον το χωριό εκχριστιανίστηκε και μεγαλούργησε, πιστεύεται δε ότι σε αυτό το περιστατικό οφείλεται ο θρύλος του Βασιλέως Ιωάννη.

    Και μια συμβουλήν προς τον φίλο «ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ;». Αδερφέ, δεν είναι πρέπον δι’ ημάς τους ανθρώπους να κρίνουμε το θέλημα του Θεού. Όπως ο Θεός αποφάσισεν την αφθαρσία του σκηνώματος, έτσι και αποφάσισεν την αποκαλύψη αυτού εις τα ΜΜΕ. Προφανώς, εν τη σοφία αυτού, κατέληξεν στο συμπέρασμα ότι το θρησκευτικό αποτέλεσμα μεγιστοποιείται κατά τον τρόπο αυτό!

  16. Albus Dumbledore said, on 26/10/2007 at 9:55 πμ

    @ΤΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ: Τι πτυχία έχετε; Νατουροπαθητικής με αλληλογραφία από το La Moya university; Αγοραστό απο κανένα κώλετζ που άνοιξε φραντσάιζ στην Ελλάδα με μια κάμαρα που έγινε δυό αίθουσες; Και ποιές θετικές επιστήμες – συμπεριλαμβάνετε σε αυτές και την μπουρδολογ… παρντόν θεολογία;

  17. Ελένη Λουκά said, on 01/11/2007 at 1:28 μμ

    Νροπή σας,η μόρφωση του «ΤΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ» φαίνεται ολοκάθαρα αφού τα λέει σχεδόν σαν εμένα!

  18. micromouse said, on 01/11/2007 at 5:29 μμ

    Τι λουλούδι είναι πάλι τούτος ο συγγραφέας. Νομίζω αδελφέ ότι χρειαζόμεθα ένα βραχύ βιογραφικό ενός εκάστου εξ αυτών που αναρτάς στο μπλογκ σου

  19. ANTONIOS said, on 21/08/2012 at 3:01 μμ

    http://leipsana.blogspot.gr/2008/08/blog-post_04.html Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ ΔΕΝ ΒΛΑΠΤΕΙ.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: