ο Χριστιανός Ορθόδοξος

(επιτέλους) Η απόδειξη της παρθενικής Γέννησης

Posted in διδαχές by or2554 on 24/10/2007

Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου θεσπίστηκε κατά τον έκτο (ς’) αιώνα επί αυτοκράτορα Μαυρικίου
— Γιατί παρθενική Γέννηση;
η απάντηση από το βιβλίο
Ο Ορθόδοξος Δρόμος
Κάλλιστος Γουέαρ, Επίσκοπος Διοκλείας

Στην Καινή Διαθήκη διατυπώνεται με σαφήνεια ότι η Μητέρα του Ιησού Χριστού ήταν παρθένος (Ματθ. 1: 18,23,25).
Όμως γιατί -ρωτάμε- η γέννησή του σαν ανθρώπου θάπρεπε νάχει πάρει αυτή την ιδιαίτερη μορφή;
Πρώτο, το γεγονός ότι ο Χριστός δεν έχει επίγειο πατέρα σημαίνει ότι είναι στραμμένος πάντα πέρ’ απ’ την κατάστασή του μέσα στο χώρο και το χρόνο προς την ουράνια και αιώνια προέλευσή του.
Δεύτερο, το γεγονός ότι η Μητέρα του Χριστού ήταν παρθένος δείχνει ότι η γέννησή του πρέπει ν’ αποδοθεί με μοναδικό τρόπο σε θεία πρωτοβουλία. (δεν εξηγείται αλλιώς…)
Τρίτο, η γέννηση του Χριστού από μια παρθένο υπογραμμίζει ότι η Ενσάρκωση δεν έχει καμιά σχέση με τη δημιουργία ενός νέου ανθρώπου. Όταν γεννιέται ένα παιδί από δυο ανθρώπινους γονείς με το συνηθισμένο τρόπο, αρχίζει να υφίσταται μια καινούργια ύπαρξη. Αλλά το πρόσωπο του ενσαρκωμένου Χριστού δεν είναι άλλο από το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος. Επομένως, στη γέννηση του Χριστού δεν άρχισε να υφίσταται ένα νέο πρόσωπο, αλλά το πρόσωπο του Υιού του Θεού που προϋπήρχε άρχισε τώρα να ζει όχι μόνο με θεϊκό αλλά και με ανθρώπινο τρόπο ύπαρξης. Έτσι η Παρθενική Γέννηση αντανακλά την αιώνια προΰπαρξη του Χριστού. (ορίστε η απόδειξη, υπογραμμίζω εγώ)

Επειδή το πρόσωπο του ενσαρκωμένου Χριστού ταυτίζεται με το πρόσωπο του Λόγου, η Παρθένος Μαρία δίκαια μπορεί να πάρει τον τίτλο Θεοτόκος. Είναι μητέρα όχι ενός ανθρώπινου γιου που έχει ενωθεί με το θείο Υιό, αλλ’ ενός ανθρώπινου γιού που είναι ο μονογενής Υιός του Θεού. Ο γιος της Μαρίας είναι το ίδιο πρόσωπο με το θείο Υιό του Θεού• κι έτσι, χάρη στην Ενσάρκωση, η Μαρία είναι πραγματικά «Μητέρα του Θεού».

Απλά είναι τα πράγματα και απορώ προς τι τόση δυσπιστία!

Από το υπέροχο και ευσεβές ιστολόγιον Orthodoxy, questions and answers

+

ΥΓ: ο Αυνανισμός είναι Αμαρτίαν!!!

+

+

+

Αμήν

Advertisements

22 Σχόλια

Subscribe to comments with RSS.

  1. Άθεος said, on 24/10/2007 at 7:29 μμ

    Γεμίσαμε από παρθένους που γεννάνε ημίθεους θεάνθρωπους συνουσιαζόμενες με το θείον. Λήδα, Σεμέλη, Δανάη, Λητώ, Αλκμήνη. Φτάνει πιά.

  2. Λίνα said, on 24/10/2007 at 7:59 μμ

    «Πρώτο, το γεγονός ότι ο Χριστός δεν έχει επίγειο πατέρα»

    αυτά τα επιστημονικώς αποδεδειγμένα γεγονότα με εξστασιάζουν πάτερ…..

  3. micromouse said, on 24/10/2007 at 9:40 μμ

    Εξετάσθηκε γυναικολογικώς

  4. gsid said, on 24/10/2007 at 10:30 μμ

    Μυριζοντας τα ανθη της ψιλο-γαζι-ας αναρωτιεμαι αν ο «copy-pasteανισμος» ειναι η νεα αιρεση του blog-troll χριστιανισμου ……………………..ΕΛΕΟΣ….

  5. wellfare said, on 25/10/2007 at 3:51 πμ

    gia τους ανδρες μηπος εχει σημασια να ηαταν παρθενος
    κατα τα αλλα ανδρεσ χωρις πατερα γινονται συχνα ‘μεγαλοι’
    εσεις στην ορθοδοχια εχετε τοσα και τοσα
    και ολα ορθα..

  6. mafioza said, on 25/10/2007 at 11:53 πμ

    Άθεε μάθε πρώτα να κλίνεις 2-3 ουσιαστικά (θεανθρώπους είναι το σωστό και όχι θεάνθρωπους) και μετά μιλάς. Άντε γιατί όσο γραφικούς βρίσκετε τους θρήσκους εσείς οι άθεοι τόσο και χειρότερο γραφικοί γίνεστε εσείς χωρίς να το καταλαβαίνετε. Επιτέλους μάθετε κάποτε να μην χλευάζετε αυτό στο οποίο αντιτίθεστε.

  7. akamas said, on 25/10/2007 at 12:22 μμ

    Μαφιόζα ο ορθόδοξος δεν είναι απλά γραφικός, έχει ξεπεράσει και τα όρια της γελιότητος. Από εκεί και πέρα δεν πρέπει να είσαι τόσο σκληρή με κάποιον που έκανε ένα λάθος πάνω στο χαβαλέ.

  8. Satan said, on 25/10/2007 at 12:25 μμ

    Malakies

  9. foteinoula said, on 25/10/2007 at 1:46 μμ

    ο τίτλος που έχεις βάλει στο ποστ σου προαναγγέλει κάτι το οποίο είναι ξεκάθαρα αδύνατον να συμβεί. σε αυτό το κείμενο το μόνο που νιώθω να αποδεικνύεται είναι το για ποιους λόγους έχει γραφθεί πως η γέννηση του Χριστού ήταν παρθενική. η απόδειξη που υπογραμμίζεις απλά δείχνει ότι η παρθενική γέννηση που αναφέρει η Καινή Διαθήκη συμβολίζει την προύπαρξη της ιδέας του θεού. αυτό που λες πως αποδεικνύεις φυσικά και δεν αποδεικνύεται σε καμία περίπτωση. είναι θέμα πίστης κάτι το οποίο συνδέεται με το συμβολικό. επαφίεται στον κάθε έναν το τι θα πιστέψει σχετικά με το πως θέλει εκείνος να φαντάζεται τη γέννηση του Χριστού και τι αισθάνεται.

  10. Loucas said, on 25/10/2007 at 2:31 μμ

    Αγαπητή Φωτεινούλα, πιστεύω ότι αστειεύεστε…Διαβάστε το κείμενο προσεκτικά και θα δείτε ότι όλες οι αποδείξεις είναι γραμμένες εκεί. Όποιος δεν θέλει όμως να τις δει, δεν πρόκειται να τις δει.

    Το blog αυτό είναι παρεξηγημένο κυρίως από αυτούς που βρίζουν. Είναι ένα blog με ενδιαφέρον και πουθενά δεν βωμολοχεί, αντιθέτως….

  11. ΤΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ; said, on 25/10/2007 at 3:29 μμ

    ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ Η ΤΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ Η ΤΑ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΔΕΝ ΧΩΡΑΝΕ ΜΕΤΖΟ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΙΔΙΕΣ ΘΕΩΡΗΣΕΙΣ.ΒΕΒΑΙΑ ΦΤΑΙΕΙ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΤΕΓΚΤΗ ΣΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ.ΜΙΑ ΑΛΗΘΙΝΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ 1000 ΤΟ ΠΟΛΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΘΕ ΤΙ ΤΟ ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΚΑΙ ΙΔΙΟΝ.ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗ.

  12. Γιώργος said, on 25/10/2007 at 4:22 μμ

    Είναι πραγματικά τρελό κάποιος να βρίσκει «αποδείξεις» σε ένα αυθαίρετο κείμενο που το μόνο που κάνει είναι να αναμασάει τις επίσης ιστορικά και επιστημονικά αναπόδεικτες θεωρίες των Ευαγγελίων.
    Και δη όταν στους καιρούς μας η Εκκλησία μαστίζεται από σκάνδαλα κρυπτο-ομοφυλόφιλων, παιδεραστών, βιαστών νεαρών κοριτσιών και ασύδοτων ιερέων και μητροπολιτών που κάθε τρεις και λίγο ξεφτιλίζουν τον όρο Εκκλησία με τα εξουσιαστικά τους παιχνίδια (βλέπε διαδοχολογία Χριστόδουλου).
    Το καράβι είναι σάπιο χρόνια τώρα και δεν σώζεται ούτε με ευχολόγια, ούτε με προσευχές και «ευωδιαστιούς αγίους» τύπου Βησσαρίωνα. Θέλει κάθαρση εκ βάρθρων, αλλά ποιος τολμάει, αφού όλοι κάπως «τρώνε» από το σύστημα αυτό.

    Λοιπόν, Ορθόδοξε, αφού υπερασπίζεσαι τόσο πολύ το Χριστιανισμό και αναγκαστικά το «σύστημα» λειτουργίας του, την Εκκλησία, ποια είναι η θέση σου απέναντι π.χ στα φαινόμενα παιδεραστίας; Γιατί όταν προπαγανδίζεις μια πίστη, οφείλεις και να την υποστηρίζεις «στα δύσκολα», έτσι δεν είναι;

  13. foteinoula said, on 25/10/2007 at 4:57 μμ

    @loucas
    γιατί είπα εγώ ότι βωμολοχεί κανείς? δεν σε καταλαβαίνω. τελοσπάντων, όχι, δεν αστειεύομαι καθόλου. το διάβασα το κείμενο πολύ προσεκτικά και το μόνο που διαπιστώνω κάθε φορά είναι ότι εξηγεί για ποιους λόγους πιστεύει η εκκλησία στην παρθενική γέννηση. τίποτα άλλο. είναι δυνατόν να αποδεικνύει ένα κείμενο κάτι τέτοιο? είναι θέμα πίστης και απλά με αυτούς τους τρόπους γελειοποιείται. αυτό είναι κρίμα.

  14. orthodoxos said, on 25/10/2007 at 9:13 μμ

    αγαπητέ ΤΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ;
    είσθε βλάσφημος!
    Βρίζεις την Ορθοδοξία με μεγάλη άνεση…Ειλικρινώς δεν ξέρω αν έχεις πια ελπίδα σωτηρίας.

  15. Kostas said, on 29/10/2007 at 10:52 μμ

    Φίλε Χριστιανέ Ορθόδοξε,

    αν σε ενδιαφέρει και η αντίθετη άποψη, μπορείς
    να διαβάσεις το:

    anazitiseis-hh.blogspot.com/2007/07/14.html

    για το θέμα τής Παρθενογένεσης και το:

    anazitiseis-hh.blogspot.com/2007/08/blog-post.
    html

    για την παρθενία γενικά.

    Σε χαιρετώ φιλικά.

  16. heliotypon said, on 25/12/2008 at 8:57 πμ

    1. Αν υπάρχουν ιστορικές αποδείξεις για πρόσωπα και γεγονότα πολλών χιλιάδων ετών πριν από την εποχή μας, δεν θα ήταν φυσικό να περιμένουμε να υπάρχουν τέτοιες για τον Χριστό και την εποχή του, μόλις δύο χιλιάδες χρόνια πριν; Κι όμως, δεν φαίνεται να υπάρχουν, ενώ οι θρησκευόμενοι και οι επαγγελματίες της θρησκείας αγωνίζονται να αποδείξουν όσα ισχυρίζονται, βασιζόμενοι σε ότιδήποτε άλλο εκτός από ιστορικά ντοκουμέντα. Ακόμη και οι επιστημονικές μέθοδοι ιστορικής έρευνας δεν φαίνεται να έχουν φτάσει σε θετικά συμπεράσματα σχετικά με την αλήθεια των ευαγγελικών γραφών.
    2. Αν υπήρχε ένας «θεός» που ενσαρκώθηκε για χάρη του ανθρώππινου γένους, όπως κι αν προσλαμβάνεται αυτή η «χάρη», δεν θα φρόντιζε αυτή η διαδικασία να εξαπλωθεί γεωγραφικά και χρονικά ώστε να περιλάβει όλους τους ανθρώπους (όλα τα όντα και όλο το σύμπαν, θε έλεγα) και όχι να την περιορίσει σ’ ένα μικρό μέρος της Μεσογειακής λίμνης;
    3. Αν η διαδικασία των θαυμάτων ήταν δυνατή, γιατί περιορίστηκε σε εποχές τόσο μακρυνές και δεν γίνεται σε συνεχή βάση ώστε να παρέχει αποδείξεις περί της παντοδυναμίας των υποτιθέμενων θείων οντοτήτων;
    4. Οι διάφοροι λαοί της γής έχουν τόσο πολλές και διαφορετικές θρησκείες και ο καθένας θεωρεί την δική του ώς μόνη και αληθινή. Αλήθεια σε τι πλεονεκτεί η θρησκεία του χριστιανισμού έναντι των άλλων;
    5. Τέλος, τι θα πει η συχνόατα πιπιλούμενη καραμέλλα: «Είναι θέμα πίστης»; Γιατί καλούμαστε να «πιστέψουμε» απλά και μόνο επειδή κάποιο θρησκευτικό σύστημα μας καλεί (ή μας επιτάσσει) να το κάνουμε; Τι θα πει «πιστεύω»; Θα πει ότι έχω ΛΟΓΟΥΣ να μην αμφισβητώ κάτι μου που λένε. Αλλιώς, θα πιστεύαμε σε κάθε τι που μας λένε, όλοι ανεξαιρέτως, ακόμη και οι πολιτικοί και οι απατεώνες και οι κλέφτες (που συχνότατα …συμπίπτουν!). ‘Αρα η πίστη απαιτεί αποδείξεις. Αλλιώς είναι απλώς ευπιστία και αφέλεια! Και μέχρι να έχω αποδείξεις θα είμαι άπιστος!

    Α, ναι: Η θρησκεία έχει κάνει και κάτι καλό: Ενέπνευσε μεγαλειώδη μουσικά έργα τα οποία απολαμβάνω. Μπαχ, Μπετόβεν, Βιβάλντι, Χάϋντν, Χαίντελ και άλλοι γίγαντες της μουσικής έγραψαν ανυπέρβλητα έργα που, όμως δεν μπορούν να αντισταθμίσουν τα μεγάλα δεινά που εσώρευσαν οι απανταχού θρησκείες στον κόσμο και που είναι ο φανατισμός, ο διχασμός, το μίσος, η βία, ο τρόμος και το αδικοχυμένο ανθρώπινο αίμα.

  17. […] κάποιος που προβάλλεται ως ιερωμένος, με τον τίτλο  “Ο Χριστιανός ορθόδοξος” και με την ευκαιρίας της σημερινής γιορτής (για μένα η […]

  18. Πώς ο αρχαιοελληνικός Λόγος (=λογική σκέψη και κρίση αμφισβήτησης) έχει μετουσιωθεί στην Ορθόδοξη Εκκλησία σε λόγο του θεού; Δεν ξέρω πώς μπορούμε ακόμα να καπηλευόμαστε λέξεις αλλάζοντας την έννοιά της -συνειδητά πια- με στόχο την αποφυγή της γλωσσικής επικοινωνίας και απεμπολώντας την κριτική διάθεση.

  19. Γαβριήλ said, on 26/12/2008 at 10:16 μμ

    Αγαπητέ Χριστιανέ Ορθόδοξε,
    Εύχομαι σε όλους χρόνια πολλά και η Θεία Χάρις να φωτίζει το δρόμο σας.
    Διαβάζω με ευλάβεια το βλογκ σας αρκετό καιρό τώρα, χωρίς να έχω να προσθέσω κάτι στα όσα τόσο εύστοχα αναφέρετε. Σήμερα όμως, τις άγιες αυτές ημέρες,δεν αντέχω να σας βλέπω να βάλλεστε αδιακρίτως από τόσους πολλούς και παίρνω το θάρρος να φωνάξω ΕΙΜΕΘΑ ΜΑΖΙ ΣΑΣ.

    Χρόνια πολλά.

  20. micromouse said, on 28/12/2008 at 3:42 μμ

    @ Γαβριήλ
    Έχεις δίκιο αλλά μάλλον δεν κατάλαβες ότι η ανάρτηση ήταν περυσινή. Κανείς δεν αμφισβήτησε τον κρίνο

  21. Γαβριήλ said, on 28/12/2008 at 10:05 μμ

    Αδελφέ ή Αδελφή micromouse
    Επέτρεψέ μου να παρατηρήσω πως ο Αδελφός Χριστιανός Ορθόδοξος βάλλεται επί δύο ολόκληρα συναπτά έτη και όχι μόνο ένα όπως μαρτυρούν οι ημερομηνίες των σχολίων.

  22. micromouse said, on 29/12/2008 at 8:42 πμ

    @ To αδελφή τι το θέλατε ευλογημένε , δεν είμαι μοναχός


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: